Ieder maandagochtend van 10 tot 12 uur is de spelinloop van SPIN open. Ouders kunnen met hun kinderen (tot 4 jaar) binnenlopen en andere ouders ontmoeten. Terwijl de kinderen spelen met speelgoed en spelletjes, raken ouders met elkaar in gesprek en delen bijvoorbeeld opvoedervaringen.Vragen die iedere ouder weleens heeft, van ‘hoe zorg ik ervoor dat mijn kind beter eet of slaapt?’ tot ‘hoe kan ik omgaan met driftbuien?’ of ‘wat is goed speelgoed voor mijn kind?’ kun je hier makkelijk stellen.

Regelmatig komen deskundigen iets over een onderwerp komen vertellen of een workshop geven. Bijvoorbeeld over gezonde leefstijl, betaalbare en gezonde voeding voor je peuter, positief opvoeden, buitenspelen en bewegen met je peuter, taalontwikkeling en muziek maken.

Pedagogisch medewerkers en ervaren vrijwilligers van SPIN begeleiden de Spelinlopen. Ook de OuderKind-adviseurs zijn bij de thema-bijeenkomsten regelmatig aanwezig. Zij helpen ouders verder bij specifieke vragen over de opvoeding of ontwikkeling van hun kind.